sâmbătă, 26 noiembrie 2011

3 Surprize despre Schimbare_Calaretul


Am incercat sa schimb pe cineva drag mie, cu care se intampla sa iau micul dejun de vreo patru ani, si am esuat. De ce sa-l schimb? Ce am cu omul? Ei bine, simteam intuitiv, si cand spun simteam ma astept ca doar femeile sa inteleaga cum e cu simtitul asta, ca bea prea mult lapte gras, adica trei, patru litri saptamanal. Eu pe partea cealalta consumam doar lapte in ambalaj albastru pe care el il gasea “absolut dezgustator”. Asta-i viata mi-am zis si am lasat lucrurile asa, cumparand in continuare lapte rosu si albastru. Pana intr-o zi, cand vad in cosul de cumparaturi cinci cutii de lapte albastru. Ma uit la el si ii spun ca nu intentionez sa beau 1L de lapte pe zi, la care el spune zambind: “e pentru amandoi”. Imaginati-va viteza de ridicare a sprancenelor mele! “Am citit ca un pahar de lapte gras contine tot  atatea grasimi saturate cat 5 felii de sunca (bacon) prajita” continua el pe un ton de bine ca am aflat. Si uite asa s-a umplut frigiderul de lapte albastru. 

Studiul pe care el il citise s-a intamplat sa ajunga si in mainile mele de curand si am realizat imediat ca Principiul Autoritatii (unul din cele 6 Principii ale Persuasiunii) definit de Robert Cialdini functioneaza si ca eu nu putusem sa fac uz de acesta pentru ca nu eram o autoritate in domeniul lactatelor. Nu am reusit eu sa-l schimb, dar am sadit asocierea dintre laptele gras si imposibilitatea de a slabi :). Temele si le-a facut singur si si-a schimbat obiceiul de a cumpara lapte rosu in favoarea celui albastru. Asa ca directionarea Calaretului este vitala. Orice lipsa de claritate in informatii poate crea confuzii si implicit neimplementarea schimbarii.

Bine de stiut!

Un scurt rezumat al surprizelor:
Drumul: O fosta colega de servici se plangea ca sotul ei nu se poate lasa de fumat, in schimb ea continua sa fumeze in prezenta lui. Cand sotul meu s-a decis sa renunte la fumat din motive de sanatate ce am facut eu? M-am lasat de fumat. Sa tot fi trecut trei ani de atunci.
Elefantul: Cand sunt intr-o pasa mai proasta incerc sa retraiesc un moment de fericire. De multe ori acel moment este legat de un eveniment cu prieteni, mancare, deserturi, bauturi, etc. Cel mai la indemana este sa merg la frigider, debara si sa ma indop cu ceva bun, care de cele mai multe ori are o mie de calorii. Si stii ceva? Dupa ce traiesc momentul de extaz culinar ma simt si mai rau spunandu-mi imediat ca nu ar fi trebuit sa fac asta. Asta-i Elefantul: solutii imediate in defavoarea celor pe termen lung. Totul este in mainile mici si dibace ale Calaretului.
Calaretul: Intr-o zi, prin 2009, m-am hotarat sa citesc despre emulgatorii alimentari. Cel mai nociv dintre toate este MSG-ul (E621). Am verificat ambalajele produselor alimentare pe care le aveam in casa si am vazut MSG in preparatele pentru micul dejun, in cuburile Knorr, in supele instant, in pateul de ficat, etc. Dupa ce am citit ca in Noua Zeelanda este interzis din pricina efectului nociv asupra creierului uman (mai exact: distruge neuronii) am reusit sa-l conving pe sotul meu cu usurinta sa renuntam la produsele ce contin MSG. Asadar Calaretul trebuie sa-si faca temele sarguincios, sa-si lamureasca toate neclaritatile, sa asculte voci autoritare si apoi sa indrume Elefantul pe Drum. Asa se ajunge mai usor la Schimbare.

Un comentariu:

  1. Multi cunoscuti nu erau de acord cu consumul de lapte, principalul motiv invocat fiind ca nu este firesc sa bei lapte dupa ce ai depasit faza de bebelus, si recunosc ca nu l-am eliminat din alimentatie decat de curand. Am ajuns si eu, ca multi dintre noi, sa am intoleranta la lactoza. "Intoleranta la lactoza rezulta dintr-un deficit al enzimei denumite lactaza, produsa in mod fiziologic de celulele care captusesc intestinul subtire." Ca sa evit orice dezinformare poti citi iurmatorul articol: http://www.sfatulmedicului.ro/Tulburari-de-tranzit--diareea-si-constipatia-/intoleranta-la-lactoza_539

    Apropos, laptele nu este principalul aliment din care poti sa-ti iei doza zilnica de Calciu!

    RăspundețiȘtergere